2011-09-08

...

Undra varför jag analyserar sönder allt hela tiden, varför jag alltid måste fundera och tänka in i det sista.. De slutar ändå aldrig som jag har tänkt mej.

Att säga upp sig från ett fast jobb, till ett jobberbjudande på 3 månader. Där dom inte kan garantera mer än 3 månader, är väl egentligen rätt korkat. Men om man tycker att sin chef är så otroligt ego och bara tänker på sig själv och aldrig på sin personal. Jag trivs på natten på statoil, helt klart.. Men, jag trivs inte dom röda dagarna/stor helgerna när endast statoil är öppet och man har kö i 8 timmar.. Hela sitt skift alltså. Då ska man stå där själv. Det tycker inte jag är okey, eller att man aldrig aldrig får vara ledig. För det finns ingen annan som vill stå natten får man till svar.. Vad fan är de då?

Då kanske de är värta att säga upp sig för 3 månader och ta chansen.

Jag vet inte.. Vad säger ni?

2 kommentarer:

Fija sa...

Du måste helt klart tänka på dig själv i första hand! Strunta i vad typen på Statoil säger och gör det som känns rätt för dig! Statoil finns alltid kvar och jag kan tänka mig att de alltid kommer behöva folk där ifall du vill gå tillbaka sen (:

Passa på att få nya erfarenheter och gör det du vill medans du fortfarande har chansen och inte är bunden vid något/någon :D

Unknown sa...

Tycker absolut det är värt, om personalen börjar säga upp sig så kanske arbetsgivaren börjar tänka om lite. Dessutom om en person alltid jobbar natt så får väl arbetsgivaren själv hoppa in och jobba någon natt....=/ morsan jobbade massor när hon hade eget företag. Nä go for it stumpan! ;)